Certainty in blood glucose monitoring, we care!

Een fit lichaam is sterker, kan meer aan en functioneert beter.

Sporten hoeft geen topsport te zijn
Sporten is gezond, topsport eigenlijk niet. Ga maar na, een topsporter moet elke dag het uiterste uit zijn/haar lichaam halen. Trainen, herstellen en weer opnieuw trainen (tot de wedstrijd plaatsvindt). Vroeg of laat betaalt een topsporter daar een prijs voor. Voor gewoon sporten, of zelfs structureel bewegen, geldt dat niet, dat is gewoon gezond!

Minimaal een half uur per dag
Als vuistregel geldt: beweeg minimaal een half uur per dag. Begin rustig, bouw het op en voorkom blessures. Het goede nieuws is dat alle bewegingsactiviteiten op een dag bij elkaar opgeteld kunnen worden. Fietst u twintig minuten en maakt u, later op de dag, een wandeling van tien minuten, dan heeft een half uur bewogen.

Specifieke voordelen van bewegen voor diabetici Door beweging blijf je met diabetes algemeen fitter. De bloedsuiker is stabieler te houden. Minder kans op bijkomende lichamelijke complicaties van diabetes. Vaak zijn er minder medicijnen nodig.

Probeer zoveel mogelijk te bewegen, bouw het in uw normale leven in. Moet u met de auto boodschappen halen of kunt u ook de fiets pakken? De lift of roltrap nemen is misschien makkelijk, maar de trap nemen is veel gezonder. Zelfs achter uw bureau zijn diverse oefeningen mogelijk.

Weet u niet precies welk soort beweging voor u geschikt is dan kan uw zorgprofessional u op weg helpen.